From Biden admitting voter fraud to the Pope asking to rewrite the Bible

The world of information is complex – and fake stories and visual effects are often commonplace in social networks. Blasting News publishes the most popular false news and misleading information every week to help you distinguish between truth and falsehood. These are the most general requirements of this week, none of which are legal.

USA

Claims: In Pennsylvania and Michigan, the votes of deceased voters were counted.

The facts: Social media report that the states of Pennsylvania and Michigan counted ballots with the names of the deceased. In Michigan, the name of William Bradley, who died in 1984, is associated with a voice that is absent in Wayne County, Michigan. In Pennsylvania, the right issue, Breitbart News wrote an article in which the state voted 21,000 dead. Rudi Giuliani, Trump’s personal lawyer, shared the article on his Twitter account and had reported 74,800 Likes, the New York Times.

It’s true: For 118-year-old Bradley, no votes were asked, approved or counted, said Lawrence Garcia, legal counsel for the Detroit Corporation, in an e-mail to the AFP. She also stated that it was a clerical error. Ballots for deceased voters are rejected in Michigan, even if a voter voted in absentia and then died before election day, she said, AFP reports. With regard to Pennsylvania, a spokesman for the Pennsylvania Attorney General’s office said the court found no flaws in the way Pennsylvania maintains its voter rolls.

According to the New York Times, there is currently no evidence that any of the deceased participated in the 2020 elections.

Here’s a list of 10,000 confirmed deaths (cross-referenced to the Social Security Death Index) who requested and returned missing ballots in Wayne County. Is that a typo, too?
We haven’t even crossed the whole province yet! https://t.co/LZ78A6H3A5 https://t.co/X7yEAIjTRu.

– 6. Important chips (@fleccas) 7. Major chips (@fleccas) November 2020

USA

Claims: Joe Biden confessed to election fraud on videotape.

The facts: A video of U.S. presidential candidate Joe Biden confessing to the election fraud has been watched more than 17 million times, according to the New York Times.

It’s true: The video was edited and taken out of context to give the impression that Biden had confessed to election fraud, the New York Times wrote. The original video is a clip of the 24. October 2020, when Biden expressed herself in the Pod Save America podcast. He spoke about the Obama administration’s efforts to combat electoral fraud.

His comments in the shared video have no context and contain misleading information. The national spokesperson for the Biden campaign said: We have assembled the strongest and most advanced team in the history of the presidential campaign to fight oppression and electoral fraud, whatever the manifestation, the New York Times reports.

USA

Claims: Thousands of ballots for Donald Trump were thrown in the field.

The facts: The video shows how the police found thousands of ballots for Donald Trump in the field.

It’s true: According to Reuters, the video was referenced and the results show that it was recorded near the Amazon factory in Hebron, Kentucky. The Boone County Sheriff’s Office told Reuters that many Amazon packages are in wooded areas. He then added that a representative from Amazonia had visited the site and confirmed that the packages found came from one of their local facilities.

large britain

Claims: Liverpool is setting up an isolation camp for Covida to contain the virus.

The facts: According to Klaus Schwab, founder and executive chairman of the World Economic Forum (WEF), a fake Twitter account is divided into several parts: The population of Liverpool welcomed the mass trials against #COVID19, which were supported by the @BritishArmy.

Mayor Anderson is preparing the announcement that the army will have to patrol Kovida’s isolation camps to prevent further outbreaks of the virus. OOH is widely used in social networks, reports Reuters. It’s true: The Twitter account that shared this message is a parody of the founder of the World Economic Forum, reports Reuters. This article should therefore be read with irony and does not constitute an exchange of reliable information. Liverpool City Council also said there is no such plan and that anyone who isolates themselves should do so at home, reports Reuters.

FRANCE

Claims: The Pope asks you to rewrite the Bible because God was wrong about homosexuality.

The facts: According to French social media users, the Bible is currently being published. In support of this claim, users shared the video with French subtitles in which the Pope explains in Italian that it would be great to rewrite the Bible because God is wrong about homosexuals, according to AFP.

It’s true: The French subtitles referring to the words of Pope Francis do not share the words of the Pope. AFP also translated the interview and found that the subtitles had nothing to do with what the Pope said in Italian.

MALE

Claims: The video shows the French police invading the mosque by order of the president.

The facts: A thousand times a video was shown on Facebook and Twitter in which the French police forcibly chased Muslim believers out of the mosque. The police raid is said to have taken place in October last year on behalf of the French President.

It’s true: According to the AFP Fact Check, a reverse internet search shows that the same police action was seen in a video that was released on 23 December. March 2017 was published on RFI YouTube.

According to AFP, the French police also removed the victim’s body on the 22nd. March 2017 Muslims from a prayer hall work in a government building in Clichy La Garena after local authorities wanted to convert the place into a library.

PHILIPPINE

Claims: The Supreme Court of the Philippines has adopted a new law on the detention of infidels.

The facts: Facebook postings claim that the Supreme Court of the Philippines has passed a law that allows spouses who prove their infidelity and provoke psychological violence against their wives to spend between 6 months and 8 years in prison.

It’s true: According to the AFP investigation, the Supreme Court of the Philippines has not adopted a new law in this area. Rumours began to circulate after the country’s Supreme Court was subpoenaed on 8 March. September 2020: a man convicted of extramarital relations.

However, this decision was based on a 2004 law criminalising violence against women and children.

BRAZIL

Claims: The U.S. Supreme Court has decided that the National Guard must arrest election workers and postal workers.

The facts: Facebook reports claim that the U.S. Supreme Court has ordered the National Guard in 12 states to arrest election workers, postal workers and cashiers. The messages are followed by a photo of President Donald Trump kissing the American flag.

It’s true: According to Brazilian television channel Globo, the National Guard said the accusations were false. Moreover, according to the National Guard, the Supreme Court does not have the power to call on the National Guard.

SPAIN

Claims: In 2000, an American newspaper reported that Al Gore had been elected president.

The facts: Twitter feeds show the alleged reproduction of the front page of the Washington Times of 8. November 2000 with the title announcing the victory of the Democratic candidate Al Gore in the U.S. presidential election of the same year – the real winner was the Republican candidate George W.

Bush. One of the people who shared this statement was Donald Trump’s campaign leader, Tim Murtaugh, who then withdrew the tweet.

It’s true: Following rumors in the social media, the Washington Times Twittered that the photos had been edited and that the newspaper had never published a front page proclaiming Al Gore the winner of the election. According to the Spanish fact-checking site of Maldit, when consulting the archive of the newspaper, one can see that the publication has been published on the front page of the 8th issue of Maldit. The month of November 2000 was marked by the victory of George W. Bush.

These photos are forged. The Washington Times never made the front page of President Gore.

– The Washington Times (@WashTimes) of 8. November 2020.

LATIN AMERICA

Claims: John F.

Kennedy said there was a plan to enslave the people of the United States.

The facts: Facebook reports claim that in 1963, seven days before his assassination, when President John F. Kennedy spoke of a proposed plan in the United States to enslave all men, women and children. Before the end of my mandate, I will reveal this plan, the politician said.

It’s true: According to the investigative service of the Peruvian newspaper La República, there is no trace of John F. Kennedy making such statements during his tenure as President of the United States. Other fact-finding services, such as Politifact, Snopes and Reuters, have also investigated the case and concluded that none of the speeches or statements made by the former president were identical or similar to those on social media.

You May Also Like

2020 NBA free agency and trades

The 2020 NBA Free Agent class will not have the same star…

Transfer Talk – Barcelona ready final bid for Manchester City’s Eric Garcia

Due to the coronavirus pandemic, the transfer market developed differently during the…

How he’s approaching year two at FC Salzburg

The first year of Jesse Marsh at the helm of FC Salzburg…

The best LeBron James-Barack Obama interactions

  As a former Hawaiian state champion, U.S. president Barack Obama bears…